Friday, 13 February 2009

Wool festival/ fête de la laine

The photos have nothing to do with this post but as it has snowed again...


Back view of our house

Last Sunday I braved the weather and drove the 2 hours down to Crest in the Drome. A friend from art class kept me company and provided a very yummy picnic lunch.

Dimanche dernier j’ai pris mon courage dans mes mains pour affronter le mauvais temps pour me rendre au Fête de la Laine à Crest dans La Drôme. Une copine de classe de dessin est venue avec moi. C’est elle qui a fourni un pique-nique très apprécié.

The exhibition was not big but of good quality. Most of the textile artists were French but there were a few from elsewhere. I met Chris Orvis who lives in the south of France but spent many years in Scotland and is originally from New York state in the USA. She works in silk. http://www.chrisorvis.com/ She is in the process of updating her site. Here is a link with a couple of pictures of her work. http://herault-tribune.com/index.php?p=p111&Ctt_Gal_Id=14&action=view

L’expo n’était pas très grande mais de bonne qualité. La plupart des artistes textile était française mais il avait quelques-unes d’ailleurs. J’ai rencontré Chris Orvis qui habite dans le sud de la France. Elle est originaire de l’état de New York aux Etais Uni mais à passé très longtemps en Ecosse avant d’arriver en France. Son site est en train d’être mis au jour mais je vous donne le lien de toute façon http://www.chrisorvis.com/. Et ici un lien avec quelques photos de son travaille http://herault-tribune.com/index.php?p=p111&Ctt_Gal_Id=14&action=view


View from my office window

I was very pleased to find someone just up the road from me who uses natural dyes. She offers classes at her place so am now saving up for a couple of classes with Martine Vallet at L’Atelier des lutins. She doesn’t have an Internet site but if anyone wants her contact details just e-mail me.

J‘étais très content de trouver Martine Vallet qui habite tout près de chez moi en Savoie. Elle fait la teinture avec les plantes et en plus elle des cours. J’ai décide de mettre à côté des sous pour faire un stage avec elle à L’Atelier des Lutins. Elle n’est pas de site net donc si vous voulait ses coordonné vous pouvez ma contacter.


The third very interesting person I met is an Australian, Christina Zofall Wilson, who has lived in Europe for the last 34 years. She does the most wonderful felt work. She also offers classes and doesn’t live too far from here – probably about 11/2 hours rive away. Her classes are aimed more at professional felters and those who want to work at that level. I just want to play for the moment. Here is her website (in French) http://pagesperso-orange.fr/lanastratus/intro.htm



Looking over the vineyards towards Les Belledonnes


Le troisième personne très intéressant qui j’ai rencontre est un Australienne Christina Zofall Wilson. Elle habite en Europe depuis 34 ans. Elle fabrique les vêtements et les objets en feutrine. Elle aussi donne les cours mais plutôt pour ces qui veux avoir un niveau professionnel. Voici son site web http://pagesperso-orange.fr/lanastratus/intro.htm

No comments: