Friday, 31 October 2008

Lutradur piece



After a comment I made on the Quilting arts list, here is a photo of the piece that I was talking about. It is a piece of Lutradur that I used transfer paints on and then I hand needle felted various fibers onto it before doing some free motion work. I backed it with white felt. The edges are zigzagged together. To begin with I was happy with this piece but it now seems to be asking me to add beads. I don’t do much in the way of beading but this needs something more. I think the real problem is that there is no focal point so I need to create one. Also the line between the two parts is too hard - it cuts the piece in two so will have to alter that as well.

detail of piece

Sur la liste de Quilting Arts j’ai parlé de cette pièce, donc voila la photo comme promis. C’est fait avec une pièce de Lutradur sur lequel j’ai utilise les teintures transfert. Après j’ai ajouté les morceaux de tissu et les autres fibres, à la main, en utilisant les aiguilles à feutrine. En fin, j’I fait de piquage libre dessous avant d’assembler avec un moreau de feutrine blanche. J’ai fait de zigzag sur les bordures. Au départ j’étais content avec cette pièce mais depuis elle ma demande de mettre des perles. D’habitude je ne mis pas des perles mais elle à besoin de quelque chose de plus. J pense le vrai problème est qu’il manque un point focal, quelque chose qui attire l’œil donc à moi d’en faire un. En plus, la ligne entre les deux partis est trop dur – il coupe la pièce en deux, donc un autre détail que je dois changer

Another detail.

No comments: