Thursday, 28 August 2008

still dyeing/ encore les teintures



Well another busy week – where does the time go? We are in back-to-school mode here so had to go buy the appropriate number, size and colour work books and so forth today. DS is changing schools. At his old school we just gave a cheque for the correct amount and all his school stationary was waiting for him on the first day. The new school does not have this scheme so we had to fight our way around the local supermarket. At least it is over and done with until next year. It feels as if we are in the calm before the storm of another school year hits.


Encore une semaine chargée ça passe ou le temps? Nous sommes en train de prépare l’entrée. Notre fils change d’école cette année. Dans son ancienne école nous les à donné un cheque pour le bon somme et tout le fourniture scolaire était prêt à l’entrée. Pas dans cette nouvelle école donc nous sommes allés au supermarché! Ou moins c’est fini pour cette année. J’ai l’impression que nous attendons dans le calme avant la tempête de la nouvelle année scolaire


Still working on the web site. I’ve made a prototype for the first free project. Well actually made two but the first one is really a trial run and need some modifications.

Je suis toujours sur la construction du site web. J’ai fait le proto-type pour le premier projet gratuit. Bon, j’ai fait deux mais le premier avais besoin des modifications.


The gift sachet/ petit paquet cadeaux

I have also been dyeing fabric again. I needed photos for one of the instruction sheets for the web site. I am not an organised dyer – I tend to go by a bit of this and some of that so I have great difficulty reproducing the same results. On the other hand, I don’t want lots of pieces of fabric the same. I’ll be selling some of my hand-dyed fabrics from the web site. I also hope to start selling both the dyes and fabrics at various quilt shows and craft fairs around the region. I’ll let you know when.

J’ai aussi teinté des tissus. J’ai besoin des photos pour un des fiche technique sur le site. Je ne suis pas très organiser quand je teinte des tissus. J’ajoute un peux de ci et de ça. Donc des gros problèmes pour reproduire un tissu. Par contre, je ne veux pas plein des tissus le même. Je vendrais mes tissus teinte main sur le site web. Je commencerais de vendre les teintures et les tissus au salon de patch et loisir créatif dans la région bientôt. Je vous tiens au courant.

2 comments:

Joemipatch said...

Je lis l'anglais mais lire vos traductions en français est un vrai bonheur et je me régale.
J'apprécie votre blog
Continuez encore longtemps
Amicalement
Joëmipatch

smarcoux said...

Well missy are you to busy at home since you got back to post anything ?
Sandy