Sunday, 9 March 2008

Scarves/les echarpes



I went out the other day and decided that if I was serious about selling some of my hand dyed fabrics then I had better start displaying them. I quickly made a scarf. After I had worn it once I thought it needed a fringe so have spent the last few evenings making a fringe. Maybe I’ll do some stamping on it as well. I’m going up to Paris on Friday to a trade fair so will wear it then. I think I’ll add a few rows of crochet to the next one. I have some thread that I dyed at the same time as I dyed some fabric. A third will probably have a beaded fringe.

J’ai sorti l’autre jour et j’ai pensé que si je veux être sérieux au sujet de vendre les tissus que je teints à la main il faut que je les montre en publique. Vite fait, j’ai fabrique une écharpe. Après avoir le porte une fois j’ai décidé qu’il a besoin de frange. Je feria les tampons dessous aussi. J’ai passé quelque soirée devant le télé de faire une frange. Le prochaine foi peut-être je feria un peu de crochet car j’ai des fils que j’avais teinté quand j’ai teinté les tissus. Sans doute le troisième sera avec une frange fait en perles.

Here is a close-up of the hat I crocheted and dyed. Voici une photo de chapeau que j'ai crocheté et teinté.


1 comment:

Thelma said...

Wow Margo! Love it!