Sunday, 9 March 2008

A busy week/ Une semaine chargée


What a busy week. Monday evenings I have art class, which is fun. We are a small group and our teacher makes us work outside our comfort zones but is very supportive. On Tuesday I went to her place up in the mountains. This is not a very touristy area of the Maurienne. Here is a photo of a traditional shed where they used to store clothes and household goods. It is very unusual to see a thatched one.

Quelle semaine ! Lundi soir est cours de dessin. Nous sommes peu nombreuses et notre prof nous faire traveller hors de nos zones de conforts, qu’est bien. Mardi je suis montée chez elle dan les montagnes. Elle habite dans un petit village de montagne en Maurienne que n’est pas très touristique. Voici un photo de un petit abris que était utiliser pour stocker les costume etc. C’est plutôt rare d’en voir un avec le chaume.

We played with her printing press. At the moment I’m doing some work with feathers. We inked up some feathers and printed them onto paper and fabric. We used oil paint, as that was what we had to hand.

Nous avons joué avec sa presse. En ce moment je travaille au tour des plumes. Nous avons mis de peinture d’huile sur quelque plume et les imprimer sur du papier et du tissu.

I have finished the 30 scarves for the local village orchestra.

J’ai fini les 30 écharpes pour l’harmonie de village.

I am now working on the music stand cover. I want to put something on the front so it isn’t all black. I made a stencil using a stencil burner. Don’t forget to wear a mask and make sure the room is well aired!

Maintenant je travaille sur le couvre pupitre. J’ai voulu quelque chose pour que le devant ne soit pas tout noir. J’ai fabriqué un pochoir en utilisant une appareil comme une fer à souder mais spécial pour les pochoir. Il faut porter une masque et fais attention que le pièce est bien airée.

I did a few trials to see what method I wanted to use. A sponge gave the best results. I use the little make-up sponges I find at the supermarket. I realised at the end that I had been using the stencil back to front. At least it was for the trials and not on the real thing.

J’ai fait les essayes pour voir quelle méthode me convienne le mieux. Je préfère les effets avec l’éponge. J’utilise les éponges de maquillage trouver au supermarché. A la fin, j’ai réalise que mon pochoir était à l’envers. Au moins c’est sur les essayes et pas sur les vrais.



1 comment:

Rhonda said...

Wow! Those feathers look great! You've inspired me and I'm off to have a play with some that I have now. I wonder what results I'll get with acrylic paint and a brayer...